من از بازار دنیا زار گشتم

از این محنت سرا بیزار گشتم

چه خوش خوابی است سودای جوانی

دریغ از خواب خوش بیدار گشتم !

          یک میلیون تومان جایزه بردن پرسپولیس

برای تقدیر از بازیکنان تیم فوتبال استقلال به دلیل پیروزی مقابل پرسپولیس، به هر یک از نفرات اصلی مبلغ 10 میلیون ریال پرداخت شد.
به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال، پس از برگزاری جشن پیروزی در دربی 59، صبح امروز بازیکنان استقلال در محل باشگاه حاضر شدند و مبالغ پاداش خود را دریافت کردند.
بر این اساس به هر کدام از بازیکنانی که مقابل پرسپولیس جزو نفرات اصلی بودند، مبلغ 10 میلیون ریال و به بازیکنان ذخیره 7 میلیون ریال پرداخت شد.

شیرین عبادی: فیلترینگ مانع دسترسی مردم به اطلاعات                      

شیرین عبادی، وکیل مدافع، فعال حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل، دیروز در افتتاحیه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی سخنرانی کرد.
به گزارش انتخاب بی بی سی، وی که به عنوان نماینده نهادهای جامعه مدنی سخن می گفت، پنجمین سخنران افتتاحیه این اجلاس بود. پیش از وی رئیس جمهور تونس، دبیر کل سازمان ملل، رئیس جمهور سوئیس و دبیر کل اتحادیه بین المللی ارتباطات سخنرانی کرده بودند.
شیرین عبادی در سخنانی که به زبان فارسی ایراد کرد، ضمن ابراز خشنودی از اینکه به نمایندگی از سازمان های غیر دولتی و جامعه مدنی سخن می گوید، آرزو کرد که سازمان ملل متحد هر روز بیش از روز پیش به سازمان هایی که نماینده جامعه مدنی هستند اتکا نماید.
خانم عبادی در سخنان خود به مسئله مورد توجه کشورهای در حال توسعه، یعنی حاکمیت بر اینترنت نیز اشاره کرد.
او با یادآوری این نکته که بسیاری از خدمات دهندگان اینترنتی در کشورهای غربی مستقر هستند، سوالی را به نقل از مردم سایر نقاط جهان که به گفته او کاربران اصلی اینترنت هستند، مطرح کرد: "چه تضمینی وجود دارد که حکومت این کشورها (ی غربی) هر لحظه که بخواهند بنا به دلایل سیاسی و یا تحریم های اقتصادی برخی از مردم جهان را از دسترسی به اینترنت محروم نکنند؟"
اشاره خانم عبادی به مواردی است که برخی از ارائه دهندگان میزبانی وب ( وب هاستینگ) در آمریکا، بر اساس تحریم های این کشور علیه ایران، از ارائه خدمات به سایت های ایرانی خودداری کرده اند و این سایت ها را با مشکل مواجه ساختند.
در مقابل، برخی نیز استدلال می کنند که امکان استفاده از چنین خدماتی در کشورهای دیگر یا خود ایران موجود است و به این ترتیب مانعی جدی برای سایت های ایرانی وجود ندارد.
شرکت های آمریکایی موظفند مطابق قوانین ایالات متحده از برخی فعالیت های تجاری با ایران خودداری نمایند. این تحریم ها هفنه گذشته (۱۱ نوامبر) به دستور رئیس جمهور بوش برای یک سال دیگر تمدید شد.
شیرین عبادی در بخش پایانی سخنان خود به مشکل سانسور که گریبانگیر کاربران اینترنت است اشاره کرد: "برخی از حکومت ها به بهانه حفظ امنیت ملی، مبارزه با فساد اخلاقی یا جلوگیری از تجارت های نامشروع مبادرت به فیلترینگ کرده اند و هر سایتی را که مایل باشند به دلخواه خود فیلتر می کنند و مانع می شوند که مردم به آسانی بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی یابند و صدای خود را به مخاطبان برسانند. از آن بدتر در صدد تنبیه وبلاگ نویسانی بر می آیند که کوچک ترین انتقادی به عملکرد سیاسی حکومت خود مطرح کرده اند."
هرچند این اشارات، خصوصا در مورد فیلترینگ، شامل بسیاری از کشورهای جهان از جمله چین و عربستان سعودی می شود، اما ایران یکی از معدود کشورهایی است که عده ای را به جرم آنچه در وبلاگ های شخصی خود نوشته اند، زندانی کرده است.
شیرین عبادی به نمایندگی از سازمان های غیر دولتی، ضمن درخواست آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی و کلیه افرادی که گناهی جز ابراز عقیده خود ندارند، پیشنهاد کرد: "کمیته ای تحت نظارت سازمان ملل متحد و با شرکت نمایندگانی از اتحادیه جهانی مخابرات، کمیساریای عالی حقوق بشر، یونسکو، برنامه توسعه انسانی سازمان ملل، اتحادیه جهانی ارتباطات و یک یا چند نماینده از طرف "ان جی او" ها تشکیل شود تا بر امر فیلترینگ سایت ها و رفع دیگر مشکلات نظارت کند و مانع از این شود که دولت ها منافع ملت خود را فدای مصالح سیاسی کنند".

وه که از سوز درونم خبری نیست تو را
در غمت مُردم و با من نظری نیست تو را
بر سر کوی تو فریاد که از راه وفا
خاک ره گشتم و بر من گذری نیست تو را
دارم آن سر که سرم در سر و کار تو شود
 با من دلشده هر چند سری نیست تو را
ا

عکسهای وحشتناک

خدا کمکشون کنه !