این کوزه چو من عاشق زاری بوده است
در بند سر زلف نگاری بوده است
این دسته که بر گردن او میبینی
دستی است که بر گردن یاری بوده است

*****

این قافله عمر عجب میگذرد
دریاب دمی که با طرب می گذرد
ساقی غم فردای حریفان چه خوری
پیش آر پیاله را که شب می گذرد

اخبار ورزشی

مسعود مرادى از لیست جام جهانى حذف شد
مسعود مرادى حضور در جام جهانى را از دست داد. تیم داورى مسعود مرادى و کمک هایش که از قطر و سوریه بودند قرار بود در رقابت هاى باشگاه هاى جهان به میدان بروند اما به خاطر مردود شدن کمک داور قطرى در تست کوپر از فهرست داوران جام جهانى حذف شدند. علاوه بر تیم مسعود مرادى تیم هاى داورى برزیل و آفریقاى جنوبى نیز به همین دلیل حذف شدند. البته هنوز شانس اندکى براى مرادى قابل تصور است و او ممکن است در کلاس داورى فرانکفورت بتواند فیفا را براى حضورش در جام جهانى متقاعد کند.
سقوط ایران به پله چهارم
شرق: بالا و پایین کردن ایران در رقابتى که در اوج بازى هاى غرب آسیا، خیلى هم جذاب نبوده، بالاخره ختم به خیر نشد. ایران که با اولین روزهاى آغازین مسابقات، کاروان الزامى به قطر و به همان نسبت مسئولان درجه یک ورزش را امیدوار کرده بود، دست آخر در بین چهار مدعى اصلى، عقب تر از همه و چهارم شد. یک پله سقوط در قیاس با دوره قبلى و سه رده تنزل از قهرمانى اولین دوره غرب آسیا در تهران. ایران با احتساب پیروزى دو بر یک امیدها مقابل عربستان و برنز فوتبال، کلاً شصت و سه مداله شد. ۱۹ طلا، ۲۶ نقره و ۱۸ برنز در مجموع که پس از قطر، کویت، سوریه و ایران را بالاتر از امارات، قزاقستان، لبنان و اردن، دیگر رقیبان اصلى قرار داد. نقره والیبال و هندبال، جزء آخرین مدال هایى بودند که ایران توانست کسب کند و این در شرایطى بود که رسیدن به فینال، اگرچه باعث شادى بچه هاى تیم هندبال شد، اما در والیبال کسى بابت به دست آوردن نقره خوشحالى نکرد. ایران که قبلاً با برد عربستان در نیمه نهایى شگفتى ساز شده بود، در بازى فینال هندبال ۳۳ - ۲۶ به کویت باخت و دوم شد.

چرا مجسمه آزادی ساخته شد؟
 
پـــــس از استقلال آمریکا که در سال 1776 میلادی صورت گرفت، فرانسویان به علت اینکه در دستیابی استقلال مردم آمریکا، خود را سهیم میدانستند به نشانه احترام ملت فرانسه به استقلال ایالت متحده آمریکا مجسمه ای به عنوان سمبل آزادی، به کشور جدید التاسیس هدیه کردند که به مجسمه آزادی معروف گردید

مجسمـــــــــه آزادی در جزیره آزادی در بندرگاه نیویورک، بر روی پایه ای بسیار بلند در سال 1886 استقرار یافت بلندی مجسمه با پایه اش 90 متر بوده، ولی ارتفاع خود مجسمه فقط 46 متر است جنس مجسمه از مس و وزنش 220 تن میباشد. برای اینکه عظمت و بزرگی مجسمه را بتوانیم تجسم کنیم، کافی است بدانیم ، طول انگشت دست راست آن 3 متر و بلندی یک دست آن 5/5 متر است بر روی گردی  سر مجسمه آزادی، چهل نفر میتوانند جا بگیرند

   یک سازه عجیب !

چند اسب در عکس زیر می بینید؟

سخنان احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در مورد اینکه کسانی که غیر مسلمان هستند حیوان هستند به قدری تاسف بار بود که جز این چیز دیگری نمی توان گفت ...

این سخن دبیر شورای نگهبان و صدور حکم برای غیر مسلمانان در حالی بیان می شود که حدود چند روز پیش حداد عادل رئیس مجلس هفتم خواستار احترام غرب به دین اسلام شد. به نوعی ما تمام جهانیان را مکلف به احترام به اسلام کردیم اما هیچ احترامی برای سایر دینها قائل نیستیم. البته پس از سخنان احمدی نژاد مبنی بر حذف اسرائیل از روی نقشه جهان شنیدن این سخن چندان عجیب نبود .
با توجه به وضعیت وخیم پرونده هسته ای ایران و نیاز ایران به جلب حمایت کشورهای اروپائی و آمریکائی آیا بیان چنین سخنان بدون منطقی می تواند تضمین کننده امنیت ملی ما باشد.و آیا حضور چنین افرادی در مهمترین نهادهای کشوری می تواند پروژه پرونده هسته ای را بدون ایجاد تنش برای ایران به سرمنزل مقصود برساند. به نظر می رسد برای حل این مشکل در گام نخست آقای جنتی باید از غیر مسلمانان عذر خواهی کند در غیر اینصورت ملت ایران باید تاوان سخنان نسنجیده آقای جنتی را بدهند.


 


روز جهانی ایدز

امروز روز جهانی مبارزه با ایدز می باشد.

این مرض ویران کننده که تا به امروز هیچ علاجی برای آن پیدا نشده است قربانی های زیادی گرفته و هر روز به تعداد قربانیان افزوده می شود.

کشور ما ایران هم از این مسیبت دور نمی باشد و در حال حاضر در ایران افراد زیادی به این ویروس آلوده هستند. آماری که در ایران در مورد افراد آلوده به ایدز منتشر شده درست نمی باشد. این رقم خیلی بالاتر از اینهاست. ! در کنار اینها افرادی هم هستند که از آلوده بودن خود بی خبرند.

حالا ما باید به فکر پیشگیری باشیم چون هنوز درمانی برای این ویروس مخرب پیدا نشده است.

افرادی که میل به کارهای جنسی دارند باید سعی کنند که از وسایل مربوطه استفاده نمایند تا ناقل و یا دریافت کننده ویروس ایدز نباشند.

از وسایل بهداشتی شخصی استفاده کنید و هرگز حتی در مواقع فوری هم از وسایل دیگران استفاده نکنید.

حدالامکان از فراورده های خونی استفاده نکنید و در صورت لزوم از مراکز معتبر تهیه کنید.

       دست به دست دهیم تا به قله برتر برسیم .