میمیرم برات

میمیرم برات
نمی دونستی که میمیرم بی تو بدون چشات
رفتی از برم
تو نمی دونستی که دلم وصله به ناز چشات
آرزومه که نمی دونستی که من میمیرم برات
عاشقم هنوز
نمی خواستی که بمونی یا بسوزی به ساز دلم
گفتی من میرم
تو می خواستی بری تا فردا ها گل خوشگلم
برو راهی نیست تا فردا ها یار خوشگلم
سفرت بخیر
اگه میری از اینجا تک و تنها تا یه شهر دور
برو که رفتن بدون ما میرسه به یه دنیا نور
سفرت بخیر
برو گر شکستی ز من می تونی دوباره بساز
غزلی شکسته نا امید و خسته
به تو باخت غرور
به تو باخت غرور
.....
تو بازم غرور

نمی خوام بیای
نمی خوام میون تاریکیه من تو حروم بشی
نمی خوام ازت
نمی خوام مثل یه شمع بسوزی برام تا تموم بشی
برو تا بزرگی می خوام که فقط آرزوم بشی
آرزوم بشی

امید

ابرهای تیره پر از غم                دل آسمان و من رو گرفته

ناگهان از وسط ابرها                نوری رسید و امیدی در من زتده کرد

همیشه با همین اندک امیدم به زندگی ادامه خواهم داد ... چون چاره دیگه ای ندارم.

ببین که کجا داری زندگی می کنی... !

ببخشید! امروز کافی نت مردانه است

دستور جدید اداره اماکن نیروی انتظامی:

در تازه ترین دستورالعمل اداره اماکن نیروی انتظامی، صاحبان کافی نت ها 2 هفته فرصت دارند تا "اقدام به تفکیک جنسیتی کافی نت ها" کنند. در همین راستا ماموران اداره اماکن هر روزه به کافی نت های مختلف در سراسر کشور مراجعه و این موضوع را به مسئولین کافی نت ها ابلاغ می کنند. بر اساس این دستور العمل "در صورت عدم تغییر برنامه زمانی حضور آقایان و خانم ها ظرف مدت زمان تعیین شده" با متخلفین "برخورد قانونی" خواهد شد.
در ماه های گذشته کافی نت ها و شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی، ملزم به اجرای قواعد سفت و سخت مختلفی شده اند. از جمله اینکه می بایست از حضور دختران با "پوشش نامناسب" جلوگیری کنند. "خواهرانی که قصد استفاده از خدمات اینترنتی را دارند می بایست حجاب اسلامی را رعایت نمایند." این موضوع برای پسران نیز به همین صورت است و از ورود آنان با پوشش نامتعارف به کافی نت ها جلوگیری می شود.
البته رعایت حجاب اسلامی برای خانم ها سال هاست که الزامیست، اما نکته جالب توجه در این ضوابط جدید این است که محدوده "رعایت حجاب اسلامی" و "پوشش متعارف" اصلاٌ مشخص نشده است. و به همین دلیل همیشه موردی برای تعطیلی یک کافی نت پیدا می شود.

قابل پذیرش نیست
مسوول یکی از کافی نت ها در گفت و گو با خبرنگار روز می گوید: "در طول چند روز گذشته ماموران اماکن مرتب به محل کسب ما آمده و تذکر داده اند که باید روزهای زوج را به آقایان و روزهای فرد را به خواهران اختصاص بدهیم. این کار باید ظرف دو هفته انجام شود، در غیر این صورت مغازه را پلمپ خواهند کرد."
وی این طرح را فاقد هر گونه منطقی می داند و می افزاید: "خیلی غیر منطقی است که به مشتری خانم بگوییم: ببخشید. امروز کافی نت ما مردانه است. یا بالعکس. من اصلاٌ نمی دانم برای چه این طرح را اجرا کرده اند و چرا این گونه محدودیت ها را در مورد جوانان اعمال می کنند."

آزاده یکی از کاربران اینترنت نیز می گوید: "دیروز که به کافی نت محل سکونت خود مراجعه کردیم ناباورانه متوجه شدیم روزهای زوج مختص آقایان است و ما برای اینکه بتوانیم از خدمات اینترنت استفاده کنیم باید روزهای فرد مراجعه کنیم یا اینکه به کافی نت دیگری برویم." وی بعد از مکث کوتاهی می گوید: "البته اگر کافی نت دیگری باشد."
وی می افزاید: "در ماه های گذشته برخوردها در کوچه و خیابان ها سخت تر شده بود و جوانان را به خاطر نوع و رنگ شلوار یا مانتو بازخواست می کردند، حالا نوبت کافی نت ها شده. پس ما چکار کنیم؟"
آزاده می افزاید: "آخر همه جا که مسجد نیست. بالاخره هر جایی قواعد خود را دارد."
 
آرامش گورستانی
"وقتی خودمان فضا را برای ایجاد محدودیت مهیا می کنیم، قطعاٌ محدودیت های اجتماعی بیشتر خواهد شد". آرش، 24 ساله و دانشجوی علوم سیاسی ضمن بیان این مطلب می افزاید:" به نظر من مقصر اصلی در اعمال این گونه محدودیت ها خود جوانان هستند. جوانان ایرانی اعتراض را فراموش کرده اند و به جای برخورد اساسی به زندگی در سطح رو آورده اند."
وی ادامه می دهد:" جوان امروز- دختر و پسر – متاسفانه نه اهل فکر کردن و اندیشه هستند و نه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را جدی می گیرند. سطحی نگری وسطحی اندیشی در جامعه همه گیر شده است و همه این ضعف ها باعث می شود که کم کم نسلی تربیت شود که هیچ گاه و به هیچ چیز اساسی اعتراض ندارد. این مسئله برای جامعه هم خوب نیست. آرامشی گورستانی هیچ وقت به نفع جامعه نبوده و نیست".
وی با اشاره به اینکه بدنه جوان جامعه باید در مقابل این محدودیت ها مقاومت کند، می گوید:" هر چه بیشتر سکوت کنیم، محدود تر خواهیم شد. ما باید بیاموزیم که تاثیر گذار باشیم و در برابر تصمیمات غیر معقولانه ای که برایمان گرفته می شود، اعتراض مدنی بکنیم".
به هر حال دور جدیدی از محدود کردن جوانان در ایران آغاز شده است. پس از فیلترینگ سایت های خبری، که دسترسی درصد زیادی از جوانان را به این سایت ها با مشکل مواجه کرده، پس از برخوردهای قضایی و امنیتی با فعالین دانشجویی در دانشگاه ها و پس از موج فزاینده برخورد با" مصادیق بد حجابی"، اینک تفکیک جنسیتی کافی نت ها، دایره دور جوانان را تنگ تر می کند.
یک فعال اجتماعی می گوید:" این محدودیت ها، پاسخ های مناسبی از جامعه نخواهد گرفت. اما از طرف دیگر جامعه نیز به این ترتیب به نقش خود در روند حوادث پی
می برد و اینکه بی تفاوتی، راه حل نیست