نقد ورزشی

                               حذف تیم ملی از بازیهای جام ملتها

امروز که تیم ملی ایران از بازیهای ملتهای آسیا حذف شده برخی انتقادات از کادر فنی تیم وجود دارد که به نظر من هم منطقی است !

در اینجا بعضی از این اشکالات را من از دیدگاه خودم مطرح می کنم و از شما دوستان هم تقاضای نظردهی در این موارد را دارم.

حدود 7 ماه مانده به آغاز جام ملتها بنا بر تصمیم ( بعضی آقایان ) قرار بر این شد که یک مربی ایرانی هدایت تیم را بر عهده بگیرد. گروهی موافق و گروهی هم مخالف این امر بودند که به هر حال آقای قلعه نوعی بنا بر تصمیم آقای هاشمی ( دبیر موقت فدراسیون ) و آقای علی آبادی به این سمت برگزیده شد .

از همان آغاز اردوهای کوتاه مدت در دستور کار مربیان تیم قرار گرفت که هر وقت آقایان عشق می کردند دستور تشکیل اردو را می دادند ! گذشت تا اینکه 1 ماه مانده به آغاز بازیها آقایان تصمیم گرفتند 2.3 تیم درجه 2 را به تهران بیاورند تا با گلباران آنها دل مردم را شاد یا به اصطلاح قرص کنند ! ولی مشخص بود که این بازیها نه تنها در هماهنگی بین بازیکنان تاثیری ندارد بلکه باعث غرور مضاعف و کاذب بین کادر تیم می شود ! به عنوان مثال تیم کره جنوبی بازیهای تدارکاتی خود را با هلند و اروگوئه برگزار کرد ولی ما با تیم ب غنا !

از این مسائل که بگذریم به ترکیب تیم قلعه نوعی می رسیم ! بله من هم به این معتقد هستم که هر مربی یک سلیقه ای دارد ولی به این اعتقاد ندارم که چون آقای فلانی شاگرد من بوده و سالهای قبل آقای گل لیگ برتر شده باید در ترکیب فیکس بازی بکند !

به عنوان مثال نکونام و تیموریان که خصوصیات کاملا شبیه به هم دارند هر دو در ترکیب قرار می گیرند! که این کار باعث میشه یکی از این دو که ( تیموریان ) باشه به سمت راست که در تخصصش نیست منتقل بشه و این کار یک عیب بزرگ دیگر هم دارد و آن اینکه بازیکنان سمت راست ما که کاظمیان و کعبی باشند بیرون می مانند ! یا در خط حمله خطیبی در راست و عنایتی گوش چپ ایران می شوند که تا حالا تو عمرشون در این پستها بازی نکردند ! آخه این عجیب نیست ؟!

در سمت چپ زندی که یک هافبک نفوذی است در دفاع چپ قرار میگیرد و معدنچی هم بیرون می ماند . چرا ؟ چون عنایتی عزیز دردانه آقای قلعه نوعی است و باید در ترکیب فیکس باشد !

هر چه قدر بگیم باز هم ادامه دارد . ولی چه فایده 4 سال دیگر هم باید به 31 سال اضافه کنیم که بلکه با قضا و قدر بتوانیم در دوره بعدی قهرمان جام ملتها بشویم ! البته با این اوضاع و تا زمانی که بعضی آقایان در راس هستند تا 50 سال دیگه هم نباید انتظار قهرمانی داشت !

نویسنده : سینا آبادی

با تشکر از روزنامه نویس محترم روزنامه اعتماد ملی : آقای سیامک رحمانی .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد