چرا مجسمه آزادی ساخته شد؟
 
پـــــس از استقلال آمریکا که در سال 1776 میلادی صورت گرفت، فرانسویان به علت اینکه در دستیابی استقلال مردم آمریکا، خود را سهیم میدانستند به نشانه احترام ملت فرانسه به استقلال ایالت متحده آمریکا مجسمه ای به عنوان سمبل آزادی، به کشور جدید التاسیس هدیه کردند که به مجسمه آزادی معروف گردید

مجسمـــــــــه آزادی در جزیره آزادی در بندرگاه نیویورک، بر روی پایه ای بسیار بلند در سال 1886 استقرار یافت بلندی مجسمه با پایه اش 90 متر بوده، ولی ارتفاع خود مجسمه فقط 46 متر است جنس مجسمه از مس و وزنش 220 تن میباشد. برای اینکه عظمت و بزرگی مجسمه را بتوانیم تجسم کنیم، کافی است بدانیم ، طول انگشت دست راست آن 3 متر و بلندی یک دست آن 5/5 متر است بر روی گردی  سر مجسمه آزادی، چهل نفر میتوانند جا بگیرند
نظرات 2 + ارسال نظر
مینا دوشنبه 21 آذر 1384 ساعت 16:45

عالی بود من در مورد مجسمه آزادی آمریکا تحقیق داشتم آقا سینا اگر این نوشته رو دیدیدو اطلاعات بیشتری در مورد مجسمه داشتید خواهش می کنم به میل من بفرستید
mina_maniya@yahoo.com
با تشکر از سایت خوبتون

مینا دوشنبه 21 آذر 1384 ساعت 17:05 http://boys-e-girls.blogsky.com

مرسی مشود اگر اطلاعات بیشتری در مورد مجسمه آزادی ام
امریکا دارید به میل من بفرستید چون در موردش ۱ تحقیق دارم
mina_maniya@yahoo.com
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد